Více peněz do rodinné kasy? Tady jsou 3 osvědčené způsoby, jak si přivydělat na internetu

1. Externí výpomoc

Existuje celá řada činností, které lze vykonávat pro jiné na dálku. Spousta firem proto hledá spolupracovníky, co budou k ruce, aniž by docházeli do kanceláře. Hodně těchto poptávek se točí okolo online marketingu, kdy je sháňka po graficích, copywriterech a redaktorech nebo například správcích stránek na Facebooku a Instagramu. Externě se ale můžete věnovat třeba i administrativě, programování či kódování apod.

2. Prodej fotografií

Fotíte? A máte pocit, že vaše snímky za něco stojí? Tak neváhejte a proměňte svůj koníček na zdroj příjmů. Zaregistrujte se jako tvůrce do fotobanky nebo napřímo oslovujte projekty, kterým by se vaše záběry mohly hodit. Eventuálně je nabízejte na vlastním webu.

3. Provoz webu nebo e-shopu

A jsme u bodu, který bude nejrozsáhlejší ze všech. A to ze zcela jednoduchého důvodu – webové stránky poskytují bezkonkurenčně nejvíce možností pro výdělek přes internet. K čemu všemu se dají využít? Uvedeme pár příkladů:

  • magazín s články,
  • vzdělávací portál s (placenými) kurzy, videi, podcasty,
  • agregátor či vyhledávač produktů/služeb,
  • vlastní portfolio,
  • elektronický obchod

Webovky pak můžete dle jejich zaměření různými metodami zpeněžit. Třeba magazín poslouží jako prostor pro umísťování reklam ze systémů Sklik, Google AdSense nebo vybrané affiliate sítě. To znamená, že do článku vložíte odkaz či banner, který povede na stránky inzerenta. A pokud váš čtenář na takový reklamní prvek klikne, vy získáte odměnu. Případně dle konkrétních podmínek obdržíte provizi za dokončený nákup.

Láká vás představa internetových stránek, ze kterých si vybudujete zajímavý vedlejší příjem? Pak pamatujte na tuto zásadní radu: úspěšný web musí být atraktivní a stoprocentně funkční. Proto rovnou zapomeňte na variantu výroby na platformách zdarma. Nepůsobí profesionálním dojmem a zpravidla vám nenabídnou potřebné vlastnosti a funkce.

Takže se raději poohlédněte po webovkách, které sice vyžadují nějakou investici, ale budou spolehlivě plnit svůj účel. V zásadě se můžete vydat dvěma cestami:

  • Oslovíte specialisty, co vám vytvoří web na míru. Náklady se budou pohybovat v desetitisícových částkách.
  • Nebo se do tvorby vrhnete svépomocí. Taková varianta vás bude stát maximálně pár tisíc.

My doporučujeme druhou, tedy levnější možnost, protože pro zamýšlený přivýdělek představuje rozumnější volbu. Navíc nemusíte dělat žádné kompromisy. I web, co si vytvoříte sami, bude vypadat a „běžet“ výborně.

Stačí si vzít na pomoc správný nástroj, který zastane práci grafika a kodéra – vy si pak své internetové stránky jen „naklikáte“. Vyberete celkový vzhled, zvolíte rozmístění jednotlivých sekcí, vložíte své texty a obrázky a budete mít hotovo. Takového pomocníka najdete například v českém nástroji MioWeb, který si teď můžete vyzkoušet na 14 dní zcela zdarma.