Co dělat doma s dětmi? Čtěme si

Předčítání či čtení

„Předčítání či čtení, povídání a trávení společných chvil v rodině či venku s kamarády je jedna z nejdůležitějších věcí v životě dětí. Rodiče mají nyní výjimečnou příležitost trávit předčítáním a povídáním si nejen symbolických 20 minut denně, ale i déle. Ve výhodě jsou rodiny, kde je předčítání nedílným rituálem každého dne. Ale i těm, kteří dosud nepředčítali, se skýtá výjimečná příležitost vzít do ruky knížku a trávit se svým dítětem magický čas ve společnosti literárních hrdinů a jejich příběhů. Využijme tyto těžké chvíle k tomu, abychom vytěžili pro sebe a své rodiny to dobré,“ říká ředitelka a zakladatelka Celé Česko čte dětem, Eva Katrušáková.

Společné čtení

Upozorňuje také na to, že právě zdánlivě obyčejné trávení všedních dní, vztahy a malé každodenní radosti, tvoří lidi v životě šťastnými. Společné čtení patří mezi tyto malé, ale nikoli bezvýznamné všední radosti. „Předčítání je neokázalý projev lásky, který sdílíme společně. Společným sdílením zážitků a také pravidelnými rituály se u dětí rozvíjejí zdravé emoce a city. Čtěme našim dětem – kdy jindy, když ne teď,“ doplňuje Eva Katrušáková. Organizace Celé Česko čte dětem zareagovala na aktuální situaci přesunutím svého tradičního Týdne čtení dětem (koná se vždy první týden v červnu) na říjnový termín, své myšlenky a poselství ale stále vysílá prostřednictvím sociálních sítí. V těchto dnech jí s tím pomáhají i přední české osobnosti jako sportovní komentátor Vojtěch Bernatský, herec a foodbloger Lukáš Hejlík či muzikant Honza Křížek s manželkou Petrou, kterou známe z Událostí v kultuře v České televizi.

Celé Česko čte

Celé Česko čte dětem je nezisková organizace a celostátní osvětová kampaň, jejímž hlavním posláním je šířit myšlenku o zásadním vlivu předčítání dětem na jejich emoční rozvoj. Celé Česko čte dětem se na konci roku 2017 stalo Neziskovkou roku 2017 ve své kategorii, v roce 2018 natočilo svůj v pořadí již třetí důležitý TV spot Kontrasty a v letošním roce vstoupilo do čtrnáctého roku své činnosti s více než 3.500 zapojenými školami, školkami, knihovnami, mateřskými centry, literárními kavárnami, městy, obcemi i jednotlivci. Kampaň neříká „Jdi a čti si!“, ale „Pojď, budu Ti číst.“ Je o společném sdílení času, prostoru a emocí.