Jak na školní svačinu? Nezapomínejte na správné složení

Správné složení

Svačina by měla obsahovat jak sacharidy, tak bílkoviny a tuky a měla by být doplněna porcí ovoce nebo zeleniny. Právě sacharidy jsou ale nejdůležitějším zdrojem energie během dopoledních. Každá svačina by se tedy měla skládat z velké části právě z nich. Sacharidy jsou obsaženy v klasickém pečivu, alternativou k běžným rohlíkům a houskám, které kromě sacharidů obsahují i celou řadu přidaných látek a tuků, jsou pufované výrobky. Vyrábí se z obilovin a dokáží plnohodnotně nahradit standardní pečivo. Mají však hned několik benefitů: výrobky si zachovávají maximální výživové hodnoty, při pufovoní jsou totiž zpracovávána celá zrna rýže, kukuřice nebo dalších obilovin. Obsahují vyšší podíl vlákniny, která má příznivé účinky na trávicí soustavu a zároveň neobsahují cholesterol ani konzervační látky. Pro školáky jsou proto vhodným zdrojem sacharidů.

Společná kreativní příprava

Svačina by měla školáka bavit, měl by se na ni těšit a měla by mu vedle vyváženého složení také chutnat. Zkuste se tedy školáka zeptat, co by mu udělalo na svačinu radost. Dejte dítěti na výběr z více drobností. Do boxíku mu vedle hlavní svačiny zabalte nakrájenou zeleninu, kterou má rád, jeho oblíbené ovoce a nemusíte se vyhýbat ani zdravému mlsání. Dalším dobrým krokem je společná příprava svačiny. Školák se na svačinu bude těšit, když si ji sám připraví, obloží si ji oblíbenou zeleninou a samo si ji zabalí a uloží do tašky. A buďte u toho kreativní! Vyzkoušejte vykrajovátka ve tvaru zvířátek a dalších netradičních tvarů, veselou oblohu ve tvaru „smajlíků“ nebo ozdobně nakrájené ovoce. Uvidíte, že společná příprava bude zábavou a váš školák ji sní s chutí a radostí!