Prodej lyžařských zájezdů stoupá

Klienty lákají nejen výhodnější ceny, ale také široká nabídka středisek v tuzemsku a v zahraničí. Pobytové balíčky jsou také často doplněny o cenově výhodnější skipasy. Navíc jak upozorňuje Miroslav Švehla z cestovní kanceláře Sport-S, „některé destinace nabízí zvýhodněné dětské skipasy dokonce až do 18 let věku dítěte.“

Nepropásněte slevy!

Většina cestovních kanceláří poskytuje již od srpna slevy z cen zájezdů. Nejčastěji se pohybují mezi 10 až 20 procenty a většina z nich v říjnu končí. Lyžaři by tak neměli s výběrem dovolené otálet. Výhodou včasného nákupu je možnost uhradit pouze zálohu a zbytek ceny doplatit až před odjezdem. Nabídka Last minute v tomto segmentu je tradičně nižší, než je tomu obvyklé u letních zájezdů. Kapacity ve střediscích jsou omezené. „Předpokládáme, že do konce října se prodají víc než dvě třetiny z celkových kapacit,“ říká Jan Bezděk z FISCHER Group. Již nyní cestovní kanceláře uvádějí očekávaný nárůst prodeje o 10 procent vyšší než v předchozích letech.

Kdy a kam jsou zájezdy nejfrekventova­nější?

Mezi obecně nejvytíženější termíny patří období pololetních a jarních prázdnin. Češi stále častěji vyrážejí na hory i v okrajových termínech sezony, využívají tak levnějších cen za ubytování a skipasy. Na začátku sezony se navíc rádi vyhnou předvánočnímu stresu. Mezi nejoblíbenější destinace patří tradičně Itálie, zejména oblast Livigna a Val di Fiemme. V Rakousku si popularitu drží Nassfeld, Pitzal, oblasti Tyrolska a Salzburska. Do Francie nejčastěji Češi vyrážejído Tignes. Výhodou zahraničních středisek je nejen garance sněhu, ale větší výběr sjezdových tratí a menší čekací lhůty na vleky. Pomyslnou třešničkou jsou i nabídky na zpestření pobytu. Dle Evy Němečkové z cestovní kanceláře Firotour stále častěji zařizují pro klienty i takové aktivity, jako je např. řízení rolby, spaní v iglú, après ski party nebo procházky se sněžnicemi.

Mnohé cestovní kanceláře nadále rozšiřují svou nabídku středisek, ale i samotných služeb na místě. V některých mohou být animátoři, ale i zkušení česky mluvící instruktoři. „I v letošním roce je zájem o kombinace wellness, resp. lázeňských pobytů, a lyžování,“ doplňuje Ladislav Peška z cestovní kanceláře SLAN tour.

Nelze opominout ani zájem o Českou republiku, kde tradičně největší zájem je dle Kamily Marvalové z Tipatour o Špindlerův Mlýn, Karlov a Kouty nad Desnou. Stranou nestojí ani Slovensko. V Nízkých Tatrách vede Jasná a Štrbské Pleso ve Vysokých Tatrách.“

Zdroj: Asociace cestovních kanceláří ČR