Dejte šanci cvičení s vlastní vahou. Výsledky vás ohromí

Snižuje stres, zlepšuje orientaci v prostoru, stimuluje mentální výkon a v neposlední řadě posiluje sebevědomí a zvyšuje sexuální libido. Nabízí se však otázka, kde, respektive jak cvičit, když vám prostředí posilovny z určitého důvodu nevyhovuje? Nevadí, docela dobře se bez ní obejdete. Lidské tělo je téměř dokonalý posilovací stroj; naučíte-li se ho používat, získáte mnohem více, než jste si kdy dokázali připustit.

Bezpečnější a opravdu funkční trénink

Posilování s vlastní vahou neboli kalisthenika zažívá v posledních letech znovuzrození. Nutno podotknout, že právem, protože oproti posilování s činkami a na strojích nabízí množství podstatných výhod. Nenechte se odradit tvrzením, že doma či na workoutovém hřišti neuděláte ani zdaleka tolik cviků jako v dobře vybavené posilovně – správně koncipovaný minimalistický trénink je mnohem efektivnější, a navíc zdraví prospěšný. Což se o zvedání enormně těžkého závaží konstatovat nedá. Bez hlubších zkušeností a pokročilých znalostí technik cviků si ve fitku uženete úraz v delším časovém horizontu nenávratně „odrovnáte“ klouby.

Minimální nároky na čas

Cvičení s vlastní vahou je založeno na menším počtu základních cviků (především kliky, shyby, přednožení, most a dřepy), které lze provádět kdekoliv. Využívají odpor váhy těla, takže se obejdete bez strojů a náčiní. A protože vám plnohodnotný trénink nezabere více než půlhodinku, nebudete se moc vymlouvat, že na budování svalové hmoty nemáte čas.

Méně objemná, ale za to přirozenější muskulatura

Příznivci zvedání těžkého železa namítají, že cvičení s vlastní vahou nevede k vybudování tak masivní svalové hmoty, nicméně něco takového ani smyslem kalistheniky není. Prioritou je rozvoj síly a vytrvalosti. A co se týče postavy, vyrýsované svaly působí mnohem přirozenějším a dojmem než nepříliš funkční boule.

Článek vznikl ve spolupráci s magazínem Fittyn.cz, který pravidelně publikuje inspirativní články o zdravém životním stylu. V archivu najdete také články o workoutu.