Dítě je to nejmilejší závaží při cvičení!

S kočárkem nejlépe do kopce

„Po mnoha letech v tělocvičně jsem přesvědčená, že rychlá chůze je prostě nejúčinnější. Ostatně kočárek k tomu přímo vybízí – děti v něm spolehlivě spí, proto by si maminky měly vybrat pořádný terén, nejlépe kopcovitý, kde budou chůzí současně i posilovat. Je vhodné pořídit si krokoměr a počítat, kolik toho za celý den naběháte. Minimální doporučená dávka je 10 000 kroků, ale můžete si dát i vyšší cíl. Já sama denně nachodím 15 000 kroků. Jen pozor, některé krokoměry nefungují, když je máte na ruce a vezete kočárek. Takže si krokoměr raději dejte do kapsy. A ještě jeden tip navíc- k dostatečnému množství kroků je ideální přidat alespoň jednou týdně klidnější či posilovací lekci, třeba power jógu. Zklidní vás, protáhne, posílí i vyčistí hlavu.“ doporučuje Jana Havrdová.

In line brusle vyhovují maminkám i dětem

Kristýna Přibylová radí maminkám využít i inline brusle: „Zkuste běhání přes den kombinované s večerním posilováním břišních svalů. Při běhu si krásně vyčistíte hlavu a každý večer po uložení dětí ke spánku těch 10 minut na několik cviků pro posílení břicha určitě najdete. Pokud s během začínáte, je vhodné kombinovat vždy několik minut běh a několik minut chůzi a poměr běhu postupně zvyšovat. Doporučuji běhat stejnou trasu, abyste se nemusela soustředit na cestu a mohla vnímat jen svůj pohyb. Já osobně miluju také in-line brusle – dají se krásně využít i brzy po porodu – miminko spí při jízdě v kočárku a díky houpání se nebudí. Pokud je pěkné počasí, dá se takhle jezdit klidně denně. Zkuste si stáhnout do mobilu svoji oblíbenou hudbu a tu si přitom pouštět, je to skvělá relaxace! Důležitá je i pravidelnost a důslednost. Výsledky se bohužel nedostaví hned po týdnu, proto je třeba vytrvat a nepolevit!“

Zásada je cvičením se bavit a nezapomínat na sebe

„Pokud chcete dělat nějakou sportovní aktivitu, musí vás především bavit a musíte se na ni opravdu těšit. To je jediná záruka a jistota, že u ní vydržíte déle než jen pouhých 14 dnů. Výborným nápadem pro maminky jsou i lekce cvičení či tancování s kočárkem nebo s dětmi v šátku. A pokud už si vaše děti dokážou hrát na hřišti, můžete tady prvky cvičení zařadit i sama pro sebe. Je třeba po dojetí ze skluzavky vysadit dítě na první stupínek schůdků? Neberte to jako otravný moment, ale jako prvek na posilování. Nezapomínejte na sebe ani v případě, kdy už jsou děti starší a vy pro ně vybíráte kroužek. Zamyslete se, jak využijete dobu, kdy budete na dítě čekat. Je někde poblíž prostor, kam si můžete jít zaběhat nebo zaplavat? Možná je i šance domluvit si paralelně pro sebe trenéra tenisu nebo hodinu jógy…“ radí Štěpánka Štrougalová.