Trápí vás akné a netušíte, co (ne)můžete jíst?

Jak strava souvisí s akné?

Strava, respektive nevyvážený jídelníček má negativní dopad na organismus jako celek. Nedostatek potřebných živin, a naopak nadbytek cukrů a transmastných kyselin vede ke snížení funkce imunitního systému. Pokud tělo strádá dlouhodobě, dochází k metabolické rovnováze. Ta se mimo jiné projevuje zhoršením stavu pokožky a výskytem akné.

Akné není správné bagatelizovat ani v pubertě

Když se akné objeví v pubertě, dospívající jedinec vnímá pupínky nelibě, avšak zejména z estetických důvodů. A zatímco mladým mužům nezbývá, než se s problematickou pletí smířit, slečny se s ní vypořádávají pořádnou vrstvou make-upu. Jen málokdo si však uvědomuje, že prostřednictvím „beďarů“ organismus upozorňuje na nedostatek klíčových živin. Ty se ve stravě, které teenageři holdují, nachází v zanedbatelném množství. Péče o pleť s akné přitom spočívá v dodržování správných stravovacích návyků.

Které potraviny omezit nebo zcela vyloučit?

Jak se zbavit akné? Zdravý jídelníček by měl obsahovat minimum potravin s vysokým obsahem jódu a transmastných kyselin. Nepříznivý vliv na pleť má také kravské mléko a pasterizované mléčné výrobky – obsahují hormony, antibiotika a způsobují překyselení organismu.

Obecně jsou nezdravé zpracované potraviny, mezi které patří pečivo a další produkty z bílé mouky, konzervované ovoce (v plechovkách), chipsy, majonézy a další potraviny, které se dlouho tráví a ukládají se v těle v podobě tuku.

Zároveň se vyhýbejte produktům s vysokým obsahem přidaných jednoduchých cukrů. Prospějete tím své pleti a zároveň zajistíte, aby nedocházelo k neúměrnému zvyšování hladiny glukózy v těle. Jezte zeleninu (především listovou, která je bohatým zdrojem antioxidantů), ořechy, semena a luštěniny, brzy pocítíte výraznou změnu k lepšímu.